Online reputation management eller ORM er hvordan man kan rydde opp i negative omtaler for din bedrift på nett!
Når vi søker etter opplysninger om et spesifikt produkt og de første tre sidene i søkeresultatet er full av dårlige anmeldelser av et bestemt merke er det mer sannsynlig at vi går etter etter en annet merke, i stedenfor å undersøke nærmere selv.
Dette har mye å si for dine kunder om de velger å samarbeid eller bruke dine tjenester eller produkter!
Norge har blitt en Google-nasjon. Hvis vi skal finne informasjon om produkter, tjenester eller virksomheter på internettet bruker vi Google – vi «googler» alt mellom himmel og jord. Derfor er det viktigere nå, mer enn noensinne før, å passe på virksomhetens rykte på nettet.
Når så mange bruker Google til å finne informasjon er det ekstra viktig å sørge for at virksomheten fremstår positivt i søkeresultatene. Det kan oppleves grenseoverskridende, hvis en potensiell kunde vurderer virksomheten basert på en negativ anmeldelse, og man blir valgt fra på grunn av dette, selv om omtalen generelt er overveiende positiv.
Det er en umulig oppgave å ha full kontroll over sitt eget rykte på nettet, og du er ofte i en håpløs situasjon når skaden først er gjort.
Det er her Online Omdømme Management er et effektivt verktøy for deg i forbindelse med å bygge eller gjenoppbygge ditt online omdømme.
Vi tilbyr en prosess der vi arbeider med å etablere en strategi for hvordan vi på best mulig måte får gjenoppbygget tilstedeværelsen din på nettet og restaurert et sant bilde av virksomheten din, eller din person.